Ga naar de inhoud

We hechten belang aan je privacy

We gebruiken cookies om de functionaliteit van de website te optimaliseren en u de best mogelijk ervaring te bieden. Klik op “Cookies accepteren” om alle cookies te aanvaarden of stel zelf je voorkeuren in. Meer weten? Lees meer over ons cookiebeleid.

Stel je voorkeuren in

Dit is de gloednieuwe Lexus ES

je bent hier

Dit is de gloednieuwe Lexus ES

Het is reeds de achtste generatie van een auto die oorspronkelijk aan het einde van de jaren '80 werd geïntroduceerd en sindsdien heeft geprobeerd – en niet geslaagd – de likes van de BMW 5 Serie, Audi A6 en Mercedes-Benz E-Klasse te verslaan. Deze nieuwe poging wil het tij keren.

Het is reeds de achtste generatie van een auto die oorspronkelijk aan het einde van de jaren '80 werd geïntroduceerd en sindsdien heeft geprobeerd – en niet geslaagd – de likes van de BMW 5 Serie, Audi A6 en Mercedes-Benz E-Klasse te verslaan. Deze nieuwe poging wil het tij keren.

De nieuwe ES introduceert een frisse ontwerptaal die op termijn door het hele assortiment uitgerold zal worden. In een tijd waarin het traditionele is opgeschud, biedt de nieuwe ES een slanke, scherp gesneden fastback-achtige interpretatie. De vloeiende daklijn, slanke koplampen die bijna in de uitstekende motorkap zijn gesneden, de lijn die over de zijkanten rilt, en het lage achtereinde. Het interieur ziet er minimalistisch uit. Er is het groot touchscreen in het midden, omringd door een rij van "verantwoorde verborgen schakelaars" eronder en een digitaal bestuurdersdisplay. De futuristische uitstraling en scherpte van het exterieur hebben plaatsgemaakt voor een veel meer ontspannen, opgeruimde sfeer van binnen.

Wat wijst op de nieuwe missie van de Lexus ES: rijcomfort. Het is gebaseerd op een nieuw ontwikkelde versie van het wereldwijde 'TNGA GA-K' platform dat onder de vorige ES zat, maar nu aangepast om voor het eerst volledige elektrificatie mogelijk te maken en uiteraard de traditionele hybride aandrijving van Lexus.

Er zijn twee elektrische aandrijflijnen, de voorwielaangedreven ES 350e (221pk) en de AWD ES 500e (337pk). De eerste haalt 685 km op een volle lading, de laatste 610 km, met een niet gespecificeerde batterijcapaciteit. De 500e is de snelste: 0-100 km/u in 5,9 seconden. En met een 150kW lader kunnen beide EV's van 10-80 procent opladen in 30 minuten. Verder zullen er ook hybride aandrijflijnen beschikbaar zijn en zegt Lexus dat de nieuwe ES stiller is dan ooit.

Terug naar overzicht

Laadpalen in de kijker

Etrel Inch Pro

Etrel Inch Pro

De INCH Pro van ETREL is een zeer betrouwbare slimme laadpaal. Deze is ontwikkeld zowel voor thuis als op veeleisende locaties zoals parkeergarages of bedrijven.

Etrel Inch Duo

Etrel Inch Duo

De INCH Duo is een onopvallende, duurzame AC-laadpaal van het merk ETREL. Deze is zowel thuis inzetbaar als op veeleisende openbare locaties en parkeergarages.

Ekoenergetyka Axon Easy 180

Ekoenergetyka Axon Easy 180

De Axon Easy 180 markeert een nieuwe generatie laadstations voor EV's met laden tot 180 kW.