Ga naar de inhoud

We hechten belang aan je privacy

We gebruiken cookies om de functionaliteit van de website te optimaliseren en u de best mogelijk ervaring te bieden. Klik op “Cookies accepteren” om alle cookies te aanvaarden of stel zelf je voorkeuren in. Meer weten? Lees meer over ons cookiebeleid.

Stel je voorkeuren in

De gloednieuwe Toyota C-HR+

je bent hier

De gloednieuwe Toyota C-HR+

Toyota heeft een nieuwe elektrische subcompacte crossover onthuld, genaamd de C-HR+, voor de Europese markt. De nieuwe elektrische Toyota biedt zowel voorwielaangedreven als vierwielaangedreven aandrijflijnen, evenals de keuze uit twee verschillende batterijpacks.

Toyota heeft een nieuwe elektrische subcompacte crossover onthuld, genaamd de C-HR+, voor de Europese markt. De nieuwe elektrische Toyota biedt zowel voorwielaangedreven als vierwielaangedreven aandrijflijnen, evenals de keuze uit twee verschillende batterijpacks.

De nieuwe Toyota C-HR+ is ongeveer 16 cm langer dan de reguliere C-HR, en heeft een wielbasis van 275 cm. De elektrische C-HR+ is gebouwd op het nieuwste e-TNGA-platform, dat ook de basis vormt voor de vernieuwde bZ4X. In Europa biedt de C-HR+ een enkele elektromotor met voorwielaandrijving, die 120 kW of 162 pk levert, afhankelijk van de grootte van de batterij. Er is ook een dual-motor model met vierwielaandrijving, goed voor 248 kW of 337 pk.

De elektromotoren worden gevoed door batterijpacks met een geschatte bruikbare capaciteit van 51,9 kWh of 69,3 kWh. Toyota biedt on-board Level 2 AC opladers van 11 kW of 22 kW aan; DC snelladen gaat tot maximaal 150 kW. De C-HR+ is ook uitgerust met een batterijvoorconditioneringssysteem om het opladen in koude of hete omstandigheden te optimaliseren, en de toevoeging van een warmtepomp moet de efficiëntie verder verbeteren.

Binnenin heeft de elektrische crossover een digitaal instrumentenpaneel dat hoog op het dashboard is gemonteerd, recht voor de bestuurder. Er is ook een 35,6 cm groot centraal touchscreen en het dashboardontwerp is vergelijkbaar met dat van de vernieuwde bZ4X. Toyota zegt dat er ongeveer 425 liter aan ruimte is in de laadruimte achter de achterste stoelen. Elke C-HR+ heeft ook een reeks rijhulpsystemen, waaronder automatische grootlichtschakeling en dodehoekbewaking.

De verkoop in Europa begint eind 2025.

Terug naar overzicht

Laadpalen in de kijker

Smappee EV One Business

Smappee EV One Business

De Smappee EV One is een EV-laadstation dat op de grond wordt gemonteerd met een socket (en shutter).

Etrel Inch Pro

Etrel Inch Pro

De INCH Pro van ETREL is een zeer betrouwbare slimme laadpaal. Deze is ontwikkeld zowel voor thuis als op veeleisende locaties zoals parkeergarages of bedrijven.

Etrel Inch Duo

Etrel Inch Duo

De INCH Duo is een onopvallende, duurzame AC-laadpaal van het merk ETREL. Deze is zowel thuis inzetbaar als op veeleisende openbare locaties en parkeergarages.