De gloednieuwe Toyota C-HR+
je bent hierDe gloednieuwe Toyota C-HR+
Toyota heeft een nieuwe elektrische subcompacte crossover onthuld, genaamd de C-HR+, voor de Europese markt. De nieuwe elektrische Toyota biedt zowel voorwielaangedreven als vierwielaangedreven aandrijflijnen, evenals de keuze uit twee verschillende batterijpacks.
Toyota heeft een nieuwe elektrische subcompacte crossover onthuld, genaamd de C-HR+, voor de Europese markt. De nieuwe elektrische Toyota biedt zowel voorwielaangedreven als vierwielaangedreven aandrijflijnen, evenals de keuze uit twee verschillende batterijpacks.
De nieuwe Toyota C-HR+ is ongeveer 16 cm langer dan de reguliere C-HR, en heeft een wielbasis van 275 cm. De elektrische C-HR+ is gebouwd op het nieuwste e-TNGA-platform, dat ook de basis vormt voor de vernieuwde bZ4X. In Europa biedt de C-HR+ een enkele elektromotor met voorwielaandrijving, die 120 kW of 162 pk levert, afhankelijk van de grootte van de batterij. Er is ook een dual-motor model met vierwielaandrijving, goed voor 248 kW of 337 pk.
De elektromotoren worden gevoed door batterijpacks met een geschatte bruikbare capaciteit van 51,9 kWh of 69,3 kWh. Toyota biedt on-board Level 2 AC opladers van 11 kW of 22 kW aan; DC snelladen gaat tot maximaal 150 kW. De C-HR+ is ook uitgerust met een batterijvoorconditioneringssysteem om het opladen in koude of hete omstandigheden te optimaliseren, en de toevoeging van een warmtepomp moet de efficiëntie verder verbeteren.
Binnenin heeft de elektrische crossover een digitaal instrumentenpaneel dat hoog op het dashboard is gemonteerd, recht voor de bestuurder. Er is ook een 35,6 cm groot centraal touchscreen en het dashboardontwerp is vergelijkbaar met dat van de vernieuwde bZ4X. Toyota zegt dat er ongeveer 425 liter aan ruimte is in de laadruimte achter de achterste stoelen. Elke C-HR+ heeft ook een reeks rijhulpsystemen, waaronder automatische grootlichtschakeling en dodehoekbewaking.
De verkoop in Europa begint eind 2025.