Nieuwe Jaguar-concept geteased voorafgaand aan langverwachte onthulling
je bent hierNieuwe Jaguar-concept geteased voorafgaand aan langverwachte onthulling
Een schets geeft alvast een voorproefje van het nieuwe Jaguar-concept, dat begin december in Miami wordt onthuld. Jaguar voert de spanning op rondom de transitie naar een volledig elektrisch premiummerk, met een teaser van de conceptauto die op 3 december tijdens Miami Art Week wordt gepresenteerd.
Een schets geeft alvast een voorproefje van het nieuwe Jaguar-concept, dat begin december in Miami wordt onthuld. Jaguar voert de spanning op rondom de transitie naar een volledig elektrisch premiummerk, met een teaser van de conceptauto die op 3 december tijdens Miami Art Week wordt gepresenteerd.
De teaser, een schets in plaats van een foto, lijkt de achterzijde van een auto te tonen met een opvallende, sterk verbrede wielkast. Ook is één van de nieuwe designdetails zichtbaar die Jaguar vorige week onthulde: de zogenoemde ‘strikethrough’, bestaande uit 16 horizontale lijnen die deel gaan uitmaken van de vernieuwde ontwerptaal van het merk. De conceptauto geeft een glimp van de toekomstige designrichting van Jaguar, dat de verkoop van zijn volledige modelaanbod in het VK heeft beëindigd in aanloop naar een herlancering als volledig elektrisch luxemerk.
De eerste productieauto wordt een vierdeurs GT met een actieradius van meer dan 640 km en een prijskaartje van zo’n 156.000 euro. Deze auto wordt volgend jaar onthuld en zal tegen eind 2026 op de markt verschijnen. Twee extra modellen volgen binnen 18 maanden na de lancering.
De GT wordt al getest op de openbare weg, waarbij Jaguar foto’s heeft vrijgegeven van een zwaar gecamoufleerd prototype. Dit prototype heeft een rechtlijnige voorkant en een lange motorkap, kenmerken die waarschijnlijk ook terug te zien zullen zijn in de conceptauto wanneer deze binnen twee weken wordt onthuld.
Vorige week onthulde Jaguar het eerste deel van de vernieuwde merkidentiteit. Naast het ‘strikethrough’-ontwerp introduceerde het merk een nieuwe merknaamstijl – controversieel geschreven als JaGuar – en de nieuwe slogan: “Copy Nothing.”
Volgens Jaguar: “Deze filosofie gaat terug tot 1935 en is gebaseerd op het omarmen van onverwacht en origineel denken, met een merkidentiteit die aandacht trekt door gedurfde creativiteit.”
De conceptauto wordt onthuld op dinsdag 3 december.